Lidt mere om teknikken
Lidt bag om teknikken i 599XX

599XX er baseret på 599 GTB Fiorano med samme bagtøjs opbygning og motortype, denne bil er en ekstrem racer bil. Ferraris ingeniører har udført et omfattende arbejde på motorens forbrændingskamre og indsugnings og udstødnings tragte/rør. Disse ændringer, kombineret med det faktum, at motorens tolerancer er blevet reduceret og de maksimale omdrejninger er 9500 omdr/min. hjalp  med at nå målet på 730 hk ved 9500 omdr/min. Særlig opmærksomhed blev også gjort for at reducere vægten af motorens komponenter. Dette blev opnået både ved at optimere former - som i den nye krumtapaksel - og brug af eksklusive materialer, carbon-fiber, der anvendes til indtagelse tragte/rør. Et ny gearkasse skifte system reducerer gearskiftet til 60 ms.

599XX er kendetegnet ved en innovativ elektronisk koncept kaldet "High Performance Dynamic Concept", som er designet til at få den maksimale ydelse fra bilen ved at styre kombinationen af bilens mekaniske grænser med potentiale, som dets elektroniske styringer. De mekaniske og elektroniske systemer arbejder sammen for at få den maksimale ydelse fra bilen under ekstreme high performance kørsel, for konstante omgangstider. De sportslige køreegenskaber er blevet forbedret takket være vedtagelsen af anden generation SCM affjedringssystem. Brug af bilen på racerbane  er også gjort lettere takket være den nye "virtuelle bil ingeniør", en skærm i bilen, der giver en præcis angivelse af bilens effektivitet.

599XX er aerodynamisk blevet finpudset i en lang række vindtunnel-test sessioner med det resultat, at bilen nu kan prale af 280 kg downforce ved 200 km/t (630 kg ved 300 km/t). Den forreste undersiden af bilen er helt glat og porte der kanaliserer varm luft fra motorrummet er blevet flyttet til motorhjelmen.

"Actiflow" systemet øger downforce afhængig af bilens sving betingelser, og  brugen af et porøst materiale i diffuser og to blæsere i bagagerummet, hvilken leder luftstrømmen under bilen ud gennem to gitre ved siden af baglygter. Små vinger (winglets)  er blevet tilføjet til de bageste c-stolper for at øge downforce. mens små luftleder også er blevet indarbejdet i bagenden af bilen til at styre og gøre det nemmere for luftstrømmen at komme forbi og at reducere luftmodstanden.

Ferraris ingeniører har også brugt F1-afledt "doughnuts", som dels dækker bremseskiver og fælgen. Disse har den dobbelte funktion at forbedre både aerodynamik og bremse køling.

I forhold til karosseriet, har kompositmaterialer og kulfiber været meget anvendt og ingeniører trak på deres erfaring i at arbejde med aluminium for at nå vægt målet. Udviklingen af stadig mere højtydende materialer har også nydt godt af kulstof-keramisk materiale i bremsesystemet. Bremseklodserne er nu lavet af kulfiber, hvilket betyder, at bremsekalibre er blevet mindre og samtidig sikrer samme effektivitet. De nye racing carbon keramiske bremser leverer også kortere bremselængde og er generelt mere effektiv på grund af den vægtbesparelse.

599XX leveres med slicks dæk (29/67 R19 foran og 31/71 R19 Bag) specielt udviklet til at maksimere stabilitet i sving og øge greb ved acceleration. De er monteret på 19 x 11J fælge foran og 19 x 12j på bag.

 


 

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

22.05 | 07:57

if you need some pics from Silverstone ???tell me
do you know more about 599 xx n 37 abu dhabi

...
16.09 | 21:59
Spa 2017 har modtaget 1
31.07 | 15:58
Spa 2017 har modtaget 1
31.07 | 15:58
Spa 2017 har modtaget 1
Du kan lide denne side